Suntem convinși că fenomenul „Earth Hour” vă este mai mult decât cunoscut… (… dacă totuși sunt excepții vă invităm să accesați http://www.earthhour.org  :D… )

… și credem că a sosit momentul să vă povestim cum am celebrat noi – Ora Pământului – în data de 26 martie, anul acesta.

Ai noștrii exploratori și câțiva temerari, evident însoțiți de liderei, ne-am adunat, gata de a lua cu asalt Clujul, pentru a participa într-o acţiune atent plănuită de prietenii noștrii, cercetașii clujeni.

Drumul de la Tîrgu-Mureş la Cluj, a trecut neobservat pentru cei ce ne aflam într-un oarecare microbuz, în care răsunau jocuri şi cântece cerctășești. Fără să ne dăm seama când a trecut timpul, mașina s-a oprit și ne-am găsit chiar în Cluj. Înainte de începerea programului prestabilit, am făcut o pauză de masă, tocmai pe Cetăţuie, de unde am admirat oraşul şi împrejurimile. Cu burţile pline am coborât în Parcul Central, unde, cu mic cu mare, ne-am lăsat acaparaţi într-un joc.

Mai apoi, împreună cu cercetaşi din mai multe centre locale am dat startul evenimentelor. Am participat la diverse ateliere care ne-au captat atenţia, am învăţat cum să producem energie electrică dint-un cartof sau cum să ne facem propriul cuptor solar (ceva ce trebuie neaparat să punem în practică în viitoarele campuri :D).

Și pentru că peripețiile nu puteau lipsi de pe lista noastră, o ploaie rece și subită ne-a împrăștiat mica adunare. Cu toate acestea, când s-a lăsat seara și vremea s-a decis să țină cu noi, motiv pentru care ne-am întors grăbiți să terminăm pregătirile pentru marele moment-imagine când luminile au fost stinse şi un 60 uriaş a fost format din gulguţe luminate alături de harta Pământului. Au urmat jonglerii cu foc, o atracţie a serii, precum şi cântecele de chitară atât de clasice la adunările cercetaşilor şi care s-au bucurat, de asemenea, de popularitate. Aceasta a fost pentru noi „Ora Pământului”… o acțiune care a îmbinat distracția, aventura și timpul petrecut între prieteni cu un eveniment de conștientizare a importanței pe care o are planeta pe care trăim. Se numește cercetășie…

Mai multe fotografii găsiți aici.