Se spune despre luna noiembrie că ar fi cea mai tristă, monotonă şi neprimitoare lună a anului. Ei bine, seniorii şi voluntarii adulţi din CL Tîrgu Mureş au decis altceva: E momentul pentru o escapadă la munte, unde să ne înviorăm şi să mai facem un pas înainte pe traseul nostru de cercetaşi. Aşa se face că de prin toate părţile ţării, pe unde ne-am împrăştiat la facultăţi, ne-am strâns la Deda-Bistra, undeva pe Valea Muresului, incepand cu vineri 25 noiembrie, pentru un stagiu de formare (introducere în pedagogie şi metoda scout).

Sâmbătă dimineaţa cabana se trezea pentru o zi plină de activităţi şi jocuri. Jonglatul cu filmuleţe educative, structuri organizatorice și jocuri  au menţinut atmosfera destinsă şi pe noi plini de energie. Şi ca să se vadă ce harnici am fost, am tapetat pereţii spaţiului de lucru cu foi de flipchart pe care le-am umplut… până când nu mai rămăsese decât tavanul!😀

Week-endul  acela au fost invitate la cabana noastră şi celebrităţi (unele în viaţă, altele mai expirate, unele reale, iar altele de-a dreptul din basme): Albert Einstein, Albă ca Zăpada, Paula Seling, Adolf Hitler, Indiana Jones, Hulk şi bineînţeles B.P. ne-au încurcat cu prezenţa lor. Printre altele ne-au fost făcute portrete în cele mai inedite moduri: Ce-ar fi dacă ar fi o marcă de îmbrăcăminte? Ce-ar fi dacă ar fi un sentiment? Dar dacă ar fi o mâncare? Şi aşa am aflat că unii ar fi pizza picantă, alţii pisici şi alţii primăveri.

Seara s-a încheiat cu un grătar pe cinste (respecte bucătarului Doru care a îngheţat pe afară) şi cu nişte jocuri mega-intense. Pentru început ne-am dezmorţit cu un Jungle Speed,  la care din fericire, nu s-a întâmplat nimic catastrofal, pentru ca apoi să continuăm cu Mafia, până pe la ora 4 dimineaţa. Imaginaţi-vă ce mafioţi de soi am devenit după atâtea ore de dezbateri intense!

Duminica am tras linia să vedem cu ce am rămas în urma stagiului. Pentru unii din noi a fost un pas făcut de partea cealaltă a liniei care desparte exploratorii de lideri. Am aflat despre multe din lucrurile care se ascund în spatele  unui simplu joc de cunoaştere şi despre modul în care trebuie să gândeşti pentru a spune ca faci educaţie non-formală.

S-au jucat ultimele jocuri, am primit cate o diplomă cu care sa ne mândrim şi apoi ne-am spus la revedere. Dar, bineînţeles, nu înainte să primim în rândurile noastre un nou cercetaş cu eşarfă,  pe Andreea. Felicitări!

Ei, acum contingentul de adulţi din CL Tg-Mureş, pus pe fapte mari, e gata pentru noi activităţi în care să vă arate ce au învăţat.

Text: Vio Popșor