Gata cu 2012, l-am băgat în cutia cu amintiri şi am început anul 2013 cu poftă de muncă şi noi provocări. Primii care au luat la întrebări noul an au fost eXploratorii. După două întâlniri în care printr-un exerciţiu, aceştia au lucrat la ceea ce înseamnă o alimentaţie corespunzatoare din punct de vedere al consumului de calorii în funcţie de activitatea intreprinsă, a venit în sfârşit momentul unei ieşiri de weekend. Aceasta a avut loc pe Valea Mureşului, în zona Bistra, incluzând şi o zi de drumeţie pe vârful cunoscut sub denumirea populară “Scaunul Domnului”.

Obiectivele activităţii au fost dezvoltarea grupului pe plan fizic şi intelectual. Printr-un exerciţiu, o situaţie dată, aparent ipotetică, eXploratorii au fost puşi în postura de a gândi un meniu pentru 4 tineri ce urmau să facă o drumeţie montană în condiţii de iarnă. Marea surpriză a fost când s-au găsit nevoiţi să pună şi în practică exerciţiul, cei 4 tineri formând de fapt patrula lor de cercetaşi, iar meniurile gândite de ei au trebuit pregătite exact aşa cum le-au plănuit.

Zis şi făcut. Câteva cuvinte despre ce a urmat, în rândurile de mai jos.

Cu toate că prognoza meteo a fost una favorabilă, odată începută uracarea, şi-a făcut simţită prezenţa vântul mult mai puternic decât ne aşteptam, precum şi zăpada, care nu era foarte mare, dar îngreuna vizibil deplasarea. Ritmul de mers a fost unul moderat, astfel după 6 ore, am ajuns în sfârşit pe vf. Scaunul, altitudine 1380 m.

IMG_0615

Am admirat peisajul, atât cât ne-a permis ceaţa, ne-am tras puţin şi sufletul, însă n-am zăbovit prea mult din cauza temperaturii nu foarte prietenoase şi a oboselii cumulate. Ceea ce a făcut urcarea să pară totuşi mai interesantă şi mai interactivă a fost jocul “Fără DA sau NU”. Pe tot parcursul traseului nu aveam voie să răspundem cu DA sau NU, lucru ce s-a dovedit foarte solicitant, dar în acelaşi timp distractiv. Dacă totuşi ne scăpa unul din cele 2 cuvinte, trebuia să cedam celui care ne-a adresat întrebarea o caramea sau respectiv primeam o caramea dacă păcăleam pe cineva să folosească în răspuns cuvintele interzise.

Coborârea a fost mai rapidă, presărată cu câteva partide de tăvăleală prin zăpadă şi cu câteva “şedinţe foto”, care ne-au făcut pe toţi să uităm pe moment de efortul uriaş depus la urcare.

IMG_0706

Ajunşi la cabană odată cu lăsarea serii, oboseala şi-a spus cuvântul mai ales după un ceai cald şi masa binemeritată. Nici măcar “Jungle Speed” sau “Imnul Scaunului” compus şi interpretat pe moment, nu au mai reuşit să ne capteze atenţia. Aşadar toată lumea somn de voie sau mai bine zis de nevoie, dar nu pentru mult timp deoarece “cuiva” i se pregătea ceva🙂

Duminică, dis-de-dimineaţă, pe la 5 mai exact, când somnul Cristianei era mai dulce…sunete…foşnete…frontală în ochi…sperietură…dupa care vocea Dianei : “Sunt Did, hai repede că a fluierat Cătă…probabil ai adormit…repede, ia şosetele astea, geaca şi hai grăbeşte-te că facem ceva activitate!”  În 2 minute, condusă de Diana, era afară unde o aştepta toata lumea, moment în care a conştientizat şi ea ce se petrece : “Cel mai special moment a fost când am depus promisiunea cercetaşului şi am primit eşarfa de explorator. Am apreciat foarte mult că fiecare a avut câteva cuvinte frumoase de spus. Ceremonia a fost foarte personală, aşa ca în familie”, a marturisit Cristiana.

După această mobilizare matinala a grupului, toată lumea înapoi la somn, până la 10.30, când cu chiu, cu vai, ne-am trezit încă destul de somnoroşi pentru a lua micul dejun. Pe parcursul zilei s-au făcut din nou jocuri la care am fost nevoiţi să ne punem mintea la contribuţie şi am şlefuit puţin “Imnul Scaunului”. L-am repetat de câteva ori şi apoi a urmat o înregistrare. Ce a ieșit, vedeți mai jos:

 

În tren, spre casă, toată lumea s-a îngrămădit într-un compartiment unde a fost “eXplorată cetatea”, cadrul simbolic al eXploratorilor şi fiecare şi-a evaluat progresul de-a lungul anilor de cercetăşie.

Deşi nu a ieşit totul cum am planificat, au fost atinse câteva obiective importante. Per total a fost o activitate reuşită, plăcută, distractivă, care a creat multe amintiri preţioase de care aveam nevoie cu toţii. Mai vrem !!!

Mai multe poze care vin în susţinere AICI!