“Sincer vorbind, până săptămânile trecute, deși am ceva vreme în cercetășie, nu știam foarte bine cam cu ce se mănâncă AGORA, însă după 6 zile petrecute la Kandersteg, cel mai important centru de cercetași din Europa, pot spune că m-am învârtit la 180 de grade.

Ce este AGORA? Ei bine AGORA este un instrument educațional destinat seniorilor, o întâlnire anuală care se axează pe o anumită temă. Anul acesta evenimentul s-a concentrat pe implicarea tineretului în societate (“Youth Participation”).

Drumul până în Kandersteg a fost plin de peripeții, cu 8 mijloace de transport schimbate în 9 ore și un tren pierdut, dar din fericire am călătorit cu niște oameni minunați: Ioana Tosa, Sabina Lefter și nu în ultimul rând Cristi Stravrache. Am ajuns primii, cu o zi înainte și am avut așadar ocazia să facem un mini hike până la lacul Oeschinen.Graphic6

După ce au apărut și ceilalți invitați am fost implicați în tot felul de workshop-uri și dezbateri privind programul de seniori din țările participante, atribuțiile seniorilor, diferențe culturale și sociale, drepturile și obligațiile tinerilor.

În seara internațională am avut ocazia să gătim și să gustăm bucate tradiționale precum carne de rechin din Islanda, prăjituri din Malta sau brânzeturi din Franța.Graphic3

Evenimentul nu s-a rezumat doar la teorie și discuții ci am avut de făcut şi un proiect final pe patrule și anume să simulăm organizarea unui eveniment internațional pentru seniori. A fost atât de interactiv și de solicitant încât eram cu toții în priză să elaborăm proiectul, să facem cereri de finanțare, să cerem aprobări, să facem bugetul având dead-line-uri prestabilite și să alergăm cu foi dintr-o parte în altă cu binecunoscuta replică “few more minutes pleeeease “.Graphic5

Ultima seară a fost întradevăr ceva fantastic; ne-am adunat în jurul focului și ne-am jucat și am cântat, am aplaudat și am strigăt încât a două zi abia ne mai țineau glasul și picioarele. Bineînțeles că au existat și lacrimi de final, dar tot ce pot să spun este că această experienţă mi-a deschis noi orizonturi și oportunități nu doar în cercetășie și voi recomanda AGORA fiecărui senior care va avea ocazia să participe.

P.S. Să nu uităm de comfortabila gresie din aeroport, pe care ne-am odihnit peste măsură :)”Graphic1

Articol de Oana Pascaru, reprezentantă a Centrului Local Tg Mureş, la AGORA.